Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

Taylor 2024 JAPAN TOUR -Mastermind

Mastermind を和訳していきます


www.youtube.com

 

 


Once upon a time, the planets and the fates

昔々、惑星と運命

And all the stars aligned

そして星はすべてきれいに並んでいた

You and I ended up in the same room

あなたと私は最終的に同じ部屋になった

At the same time

それも同じ時間に

 

 

And the touch of a hand lit the fuse

手が触れ合い、導火線に火がついた

Of a chain reaction of countermoves

その導火線は互いの対抗手段の連鎖反応で、

To assess the equation of you

あなたという方程式を評価するためのもの

Checkmate, I couldn't lose

チェックメイト、私が負けるわけない

 

 

 

What if I told you none of it was accidental?

すべてが偶然ではないと言ったらどうする?

And the first night that you saw me

あなたが私を見たあの最初の夜、

Nothing was gonna stop me

私を止めるものなんて何もなかった

I laid the groundwork, and then

土台を築いたら、すぐに

Just like clockwork

まさに時計のように

The dominoes cascaded in a line

ドミノが列になって勢いよく倒れていった

 

What if I told you I'm a mastermind?

私が黒幕だと言ったらどうする?

And now you're mine

そして今あなたは私のもの

It was all by design

すべてが計画だったの

'Cause I'm a mastermind

だって私が黒幕だから

 

You see, all the wisest women

あのね 賢い女性は全員

Had to do it this way

こういうやり方をとる必要があった

'Cause we were born to be the pawn

だって私たちは恋というゲームで

In every lover's game

ポーンになるため生まれたから

 

 

 

If you fail to plan, you plan to fail

計画に失敗したなら、それは失敗のための計画だったということ

Strategy sets the scene for the tale

戦略が物語が始まる場を作る

I'm the wind in our free-flowing sails

私はまるで私たちの自由な航海に流れる空気で、

And the liquor in our cocktails

私たちが飲むカクテルに入っている強いお酒

 

 

 

What if I told you none of it was accidental?

すべてが偶然ではないと言ったらどうする?

And the first night that you saw me

あなたが私を見たあの最初の夜、

I knew I wanted your body

あなたの体が欲しいとわかったの

I laid the groundwork, and then

土台を築いたら、すぐに

Just like clockwork

まさに時計のように

The dominoes cascaded in a line

ドミノが列になって勢いよく倒れていった

 

What if I told you I'm a mastermind?

私が黒幕だと言ったらどうする?

And now you're mine

そして今あなたは私のもの

It was all my design

すべて私の計画だったの

'Cause I'm a mastermind

だって私が黒幕だから

 

No one wanted to play with me as a little kid

小さな子どもの私と誰も遊ぼうとしてくれなかった

So I've been scheming like a criminal ever since

だから、それ以来犯罪者のように計画を練っている

To make them love me and make it seem effortless

その計画とはみんなに愛され、かつそれをごく自然に見せること

This is the first time I've felt the need to confess

これを告白しなきゃと思ったのはこれが初めて

And I swear

誓うよ

* I'm only cryptic and Machiavellian

私は暗号のように不可解だけど、目的のためには手段を選ばない

'Cause I care

理由は一つ、それは何もどうでもよくないから

 

 

 

So I told you none of it was accidental

私はあなたに伝えた、すべてが偶然ではなくて

And the first night that you saw me

あなたが私を見たあの最初の夜、

Nothing was gonna stop me

私を止めるものなんて何もなかった

I laid the groundwork, and then

土台を築いたら、すぐに

Saw a wide smirk on your face

あなたの顔に浮かぶ 大きな笑みを見た

You knew the entire time

あなたはずっと知っていた

 

You knew that I'm a mastermind

私が黒幕だとあなたはずっと知っていた

And now you're mine

そして今あなたは私のもの

Yeah, all you did was smile

あなたはただ微笑んでいるだけだった

(恋人は、自分がそういう人だとすべてわかっていたと受け入れている)

'Cause I'm a mastermind

だって私が黒幕だから

 

 

Mastermind

Mastermind

  • テイラー・スウィフト
  • ポップ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes