Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

Riptide


Taylor Swift covers Vance Joy's Riptide in the Live Lounge

I was scared of dentists and the dark
(昔、歯医者と暗闇が怖かった)

I was scared of pretty girls and starting conversations
(可愛い子が怖くて、会話さえおぼつかなかった)

Oh, all my friends are turning green
(だけど、友達はみんな青ざめることになる)

You’re the magician’s assistant in their dream *
(夢の中で、(愛しい)君はマジシャンのアシスタントなんだから)

Oh, and they come unstuck *
(そうして、みんなどこかに行ってしまった)

Lady, running down to the riptide *
(潮の流れに飲み込まれ)

Taken away to the dark side
(暗闇に流されて行く)

I wanna be your left hand man *
(僕は君の愛人でも構わない)

I love you when you’re singing that song and
(あの歌をうたってる時の君が好きで)

I got a lump in my throat ‘cause *
(僕の胸を締め付ける)

You’re gonna sing the words wrong
(だって、君はいつも歌詞を間違えて歌うんだ)

Is this movie that I think you’ll like
(君が気に入りそうな映画がある)

This guy decides to quit his job and heads to New York City
(ある男が仕事を辞め、ニューヨークに向かうことを決めるんだ)

This cowboy’s running from himself
(そのカウボーイは自分自身から逃げ続け)

And she’s been living on the highest shelf *
(手の届かない女に恋をしている)

Oh, and they come unstuck
(そうして、二人は離れていくんだ)

Lady, running down to the riptide
(潮の流れに飲み込まれ)

Taken away to the dark side
(暗闇に流されて行く)

I wanna be your left hand man
(僕は君の愛人でも構わない)

I love you when you’re singing that song and
(あの歌をうたってる時の君が好きで)

I got a lump in my throat ‘cause
(僕の胸を締め付ける)

You’re gonna sing the words wrong
(だって、君はいつも歌詞を間違えて歌うんだ)

I just wanna, I just wanna know
(僕はただ、ただ知りたいだけなんだ)

If you’re gonna, if you’re gonna stay
(もし君が、君が留まってくれるなら)

I just gotta, I just gotta know
(僕はただ、ただ知ることになる)

I can’t have it, I can’t have it any other way
(他に方法がないことを)

I swear she’s destined for the screen
(彼女がスターになることは運命なんだ)

Closest thing to Michelle Pfeiffer that you’ve ever seen, oh *
(ミシェル・ファイファーに一番近い存在なんだ)

Lady, running down to the riptide
(潮の流れに飲み込まれ)

Taken away to the dark side
(暗闇に流されて行く)

I wanna be your left hand man
(僕は君の愛人でも構わない)

I love you when you’re singing that song and
(あの歌をうたってる時の君が好きで)

I got a lump in my throat ‘cause
(僕の胸を締め付ける)

You’re gonna sing the words wrong
(だって、君はいつも歌詞を間違えて歌うんだ)

Lady, running down to the riptide
(潮の流れに飲み込まれ)

Taken away to the dark side
(暗闇に流されて行く)

I wanna be your left hand man
(僕は君の愛人でも構わない)

I love you when you’re singing that song and
(あの歌をうたってる時の君が好きで)

I got a lump in my throat ‘cause
(僕の胸を締め付ける)

You’re gonna sing the words wrong
(だって、君はいつも歌詞を間違えて歌うんだ)

Lady, running down to the riptide
(潮の流れに飲み込まれ)

Taken away to the dark side
(暗闇に流されて行く)

I wanna be your left hand man
(僕は君の愛人でも構わない)

I love you when you’re singing that song and
(あの歌をうたってる時の君が好きで)

I got a lump in my throat ‘cause
(僕の胸を締め付ける)

You’re gonna sing the words wrong
(だって、君はいつも歌詞を間違えて歌うんだ)

And I got a lump in my throat ‘cause
(僕の胸を締め付ける)

You’re gonna sing the words wrong
(だって、君はいつも歌詞を間違えて歌うんだ)

 

 

Riptide

Riptide

  • ヴァンス・ジョイ
  • オルタナティブ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes