Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

洋楽で英語を学ぼう♪We are never ever getting back together

ライブ定番曲のWe are never ever getting back together

を和訳と日常で使えそうなフレーズをピックアップし解説します

This is exhausting:こんなのめっちゃ疲れる

解説: ある状況や関係が非常にエネルギーを消耗する、疲れると感じることを表現します。

 

get back together:ヨリを戻す

解説: 別れたカップルが再び関係を修復して一緒になることを指します。

break up:別れる

解説: カップルが関係を終了させ、別れることを指します。

need space:距離を置きたい

解説: 一時的に相手から距離を置きたいという気持ちを表現します。
和訳: 距離が必要、少し冷静になりたい


I miss you.:キミが恋しい・会いたい

解説: 相手に対して会いたい、恋しいという感情を伝えます。

I'm gonna change:オレ、変わるよ!

解説: 自分自身を改善しようとする決意を表現します。

Trust me!:信じて!

解説: 相手に自分を信じて欲しいという強い表現です。

call it off:終わりにする、別れる

解説: 関係や計画を終了させることを指します。

pick fights:喧嘩を売る、文句をつける

解説: 意図的に喧嘩を引き起こすか、小さな問題から論争を起こすことを指します。

I still love you:今もキミが好き

解説: 別れた後でも相手を愛していることを表現します。

We Are Never Ever Getting Back Together

We Are Never Ever Getting Back Together

  • テイラー・スウィフト
  • カントリー
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes

 


www.youtube.com

 

 


Taylor Swift - We Are Never Ever Getting Back Together (Live from New York City)

 

I remember when we broke up the first time
一回目に距離をおこうって決めた時のこと覚えてるわ

Seeing this is it, I've had enough, 'cause like
まさに今みたいな感じ。「もう十分もう無理だわ」って

We haven't seen each other in a month
私達一ヶ月も連絡取らなかったのに

When you, said you, needed space, what?
その時貴方は言ったのよ「自分の時間が必要」って。何それ?

Then you come around again and say
次に私の前に現れた貴方は言ったの

Baby, I miss you and I swear I'm gonna change
君がいないと耐えられない。誓うよ、僕は生まれ変わったんだから

Trust me, remember how that lasted for a day
信じて欲しいって。それもたった一日だけだったのよ

I say, I hate you, we break up, you call me, I love you
最低だわ別れましょうって言った私に貴方がくれた受話器越しの「愛してる」

Oooh we called it off again last night
昨日の夜に二回目の別れを決めたでしょ

But Oooh, this time I'm telling you, I'm telling you
今回ばかりは貴方に言っておかなくちゃならないことがあるわ

We are never ever ever getting back together
私達もう戻ることなんてないわ

We are never ever ever getting back together
この先ずっと永遠に

You go talk to your friends talk
貴方はきっと友達に相談するでしょうね

And my friends talk to me
そしたら回り回って友達から私はその噂を聞くはず

But we are never ever ever ever getting back together
でもね、私達もう終わったの。よりを戻すことなんてありえないわ


Like ever...
いつもみたいに…

I'm really gonna miss you picking fights
ケンカばかりしてた日々は正直懐かしいなって思うの

And me, falling for a screaming that I'm right
「私は間違ってないわ」って大声で叫ぶのも

And you, will hide away and find your peace of mind with some indie record that's much cooler than mine
貴方が心を落ち着かせる為に隠れて私のなんかよりカッコいい曲をレコードで流すの

Oooh you called me up again tonight
私達、今夜また別れたでしょ

But Oooh, this time I'm telling you, I'm telling you
今回こそは絶対貴方に言ってやるの

We are never ever ever getting back together
私達もう二度と戻ることなんてないわ

We are never ever ever getting back together
そう永遠にずっとずっとよ

You go talk to your friends talk
貴方はきっと友達に相談するでしょうね

And my friends talk to me
そしたら回り回って友達から私はその噂を聞くはず

But we are never ever ever ever getting back together
でもね、私達もう終わったの。よりを戻すことなんてありえないわ

I used to think, that we, were forever ever ever
私はずっとずっと一緒にいれるって思ってたのよ

And I used to say never say never
いつも離れることなんて絶対にないわってそう思ってた

Huh, he calls me up and he's like, I still love you
彼は私に受話器越しで「まだ愛してるんだ」って言ってくるけど

And i'm like, i'm just, I mean this is exhausting, you know
私としては、ちょっとおかしいと思わない?って感じるの。分かるでしょ?

We are never getting back together, like ever
だって私達もう二度とよりを戻すことなんてないんだから

We are never ever ever getting back together
そうよ、もうずっと一緒にいることなんてないわ

We are never ever ever getting back together
ずっとずっと永遠にね

You go talk to your friends talk
貴方はきっと友達に相談するでしょうね

And my friends talk to me
そしたら回り回って友達から私はその噂を聞くはず

But we are never ever ever ever getting back together
でもね、私達もう終わったの。よりを戻すことなんてありえないわ

We, oooh, oooh, not back together, we
Oh, getting back together

You go talk to your friends talk
貴方はきっと友達に相談するでしょうね

And my friends talk to me
そしたら回り回って友達から私はその噂を聞くはず

But we are never ever ever ever getting back together
でもね、私達もう終わったの。ずっとずっと永遠に一緒にいることなんてないわ

 

We Are Never Ever Getting Back Together

We Are Never Ever Getting Back Together

  • テイラー・スウィフト
  • カントリー
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes


WE ARE NEVER EVER GETTING BACK TOGETHER〜歌詞・和訳付き〜 テイラー・スウィフトTAYLOR SWIFT