Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

the last dinner party  2024年フジロック!世界的注目バンド2024

 


www.youtube.com


www.youtube.com


www.youtube.com

www.udiscovermusic.jp

 

 

Every night when we say goodbye
夜が来る度、別れの言葉を言うと
I know that I can see myself as a man
自分の姿が男に見える
When I put on that suit, I don't have to stay mute
スーツを着ようと黙る必要なんてない
I can talk all the time 'cause my shoulders are wide
ずっと喋っていてもいい
私の肩幅は広いんだから

And I'm falling like the leaves on Leningrad
そして私はレニングラードの落ち葉のように落ちていく
I follow your footprints when I can't hold your hand
あなたの手を握れないなら、あなたの足跡を追う
My darling, believe me, I was born to be with you
愛しい人、私を信じて
私はあなたと一緒になるために生まれてきた
But it'll be me that the world will answer to
でも世界が反応する相手は私

And just for a second
ほんの一瞬だけ
I can be one of the greats
私は偉人になる
I'll be Caesar on a TV screen
テレビに映るシーザーに
Champion of my fate
私の運命の絶頂
No one can tell me to stop
誰にも「やめろ」とは言わせない
I'll have everything I want
欲しいものは全て手に入れる
Anyone and everyone will like me then
そして誰もが私を好きになる
Everyone will like me then
全員が私の虜に

When I was a child, I never felt like a child
私は子供らしくない子供だった
I felt like an emperor with a city to burn
自分は街を炎に包む皇帝だと思っていたから
I got down on my knees, begged the men in the trees
私は跪き、森の男達に嘆願した
To give me an answer
答えをもらうために
Je ne veux pas penser
〈何も考えたくない〉

And it's raining like it did in Leningrad
そしてまるでレニングラードのように雨が降る
My lover would like to buy a flat in Leningrad
そこで家を買いたい 私の恋人はそう言う
And I'd trade my tongue in just to hear him every night
彼が話してくれるなら自分の舌を捧げる
To talk about Red Scare and how they got it right
赤狩り、そしてそれがいかに正しき行いか話してくれるなら

And just for a second
ほんの一瞬だけ
I can be one of the greats
私は偉人になる
I am Caesar on a TV screen
テレビに映るシーザーに
Champion of my fate
私の運命の絶頂
No one can tell me to stop
誰にも「やめろ」とは言わせない
I'll have everything I want
欲しいものは全て手に入れる
Anyone and everyone will like me then
そして誰もが私を好きになる
Everyone will love me
全員が私の虜に

 

Caesar on a TV Screen

Caesar on a TV Screen

  • ザ・ラスト・ディナー・パーティー
  • オルタナティブ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes