Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

Sam Smith - Diamonds


Sam Smith - Diamonds (Live from the MTV EMA 2020)

 

 

Have it all, rip our memories off the wall
All the special things I bought
They mean nothing to me anymore
 
全て持っていきなよ、壁から僕たちのメモリーを全て剥がしなよ
僕が買った全ての特別な物
それは僕にとってはもう何も意味のない物だから


But to you, they were everything we were
They meant more than every word
Now I know just what you love me for
 
でも君にとってはその物が僕らの全てだったんだね
(君にとっては)その物はどんな言葉よりも意味のある事だったんだ
今僕には分かるよ、君がなぜ僕を愛していたのかが


Take all the money you want from me
Hope you become what you want to be
 
欲しいお金をいくらでも僕から取って行けば良いさ
君がなりたかった人になれてることを願うよ(皮肉)


Show me how little you care
How little you care, how little you care
 
君がどれだけ(僕のことを)気にしてないか見せてよ
どれだけ(僕のことを)気にしてないかを


You dream of glitter and gold
My hеart's already been sold
 
君はキラキラしたものや黄金の事を夢見るんだ
僕の心はもうすでに他の人に取られているんだよ


Show you how little I care
How littlе I care, how little I care
 
君に僕がどれだけ(君のことを)気にしていないか見せるよ
僕がどれだけ(君のことを)気にしていないかを


My diamonds leave with you (Mmm)
You're never gonna hear my heart break (Mmm)
 
僕のダイヤモンド(君への愛)は君と共に去って行くんだ
僕の胸が張り裂ける音を君はもう聞くことはないよ


Never gonna move in dark ways (Mmm)
Baby, you're so cruel
 
もう暗闇になんて行かないさ
ベイビー、君はとても冷酷だよ


My diamonds leave with you (Mmm)
Material love won't fool me (Mmm)
 
僕のダイヤモンド(君への愛)は君と共に去って行くんだ
物による愛は僕を騙すことはできないよ


When you're not here, I can't breathe (Mmm)
Think I always knew
 
君がここにいない時、僕は息ができないんだ
多分僕はずっと前から知っていたんだと思う


My diamonds leave with you
 
僕のダイヤモンド(君への愛)は君と共に去って行くんだ


Shake it off, shake the fear of feeling lost
Always me that pays the cost
I should never trust so easily
 
捨て去るんだ、何かを失ったと感じる恐怖を捨て去るんだ
代償を払うのはいるも僕なんだ
(君を)こんな簡単に信用するべきではなかったんだ


You lied to me, lie-lied to me
Then left with my heart 'round your chest (Mmm)
 
君は僕に嘘をついたんだ
そして君は君の胸に僕の心を抱えたまま去っていったんだ(君が僕のことを心から愛していると思わせる嘘をついて去っていったんだ)


Take all the money you want from me
Hope you become what you want to be
 
欲しいお金をいくらでも僕から取って行けば良いさ
君がなりたかった人になれてることを願うよ(皮肉)


Show me how little you care
How little you care, how little you care
 
君がどれだけ(僕のことを)気にしてないか見せてよ
どれだけ(僕のことを)気にしてないかを


You dream of glitter and gold
My heart's already been sold
 
君はキラキラしたものや黄金の事を夢見るんだ
僕の心はもうすでに他の人に取られているんだよ


Show you how little I care
How little I care, how little I care
 
君に僕がどれだけ(君のことを)気にしていないか見せるよ
僕がどれだけ(君のことを)気にしていないかを


My diamonds leave with you (Mmm)
You're never gonna hear my heart break (Mmm)
 
僕のダイヤモンド(君への愛)は君と共に去って行くんだ
僕の胸が張り裂ける音を君はもう聞くことはないよ


Never gonna move in dark ways (Mmm)
Baby, you're so cruel
 
もう暗闇になんて行かないさ
ベイビー、君はとても冷酷だよ


My diamonds leave with you (Mmm)
Material love won't fool me (Mmm)
 
僕のダイヤモンド(君への愛)は君と共に去って行くんだ
物による愛は僕を騙すことはできないよ


When you're not here, I can't breathe (Mmm)
Think I always knew
 
君がここにいない時、僕は息ができないんだ
多分僕はずっと前から知っていたんだと思う


My diamonds leave with you
 
僕のダイヤモンド(君への愛)は君と共に去って行くんだ


Always knew
My diamonds leave with you
 
ずっと前から知っていたんだ
僕のダイヤモンド(君への愛)は君と共に去って行くんだ


You're never gonna hear my heart break
Never gonna move in dark ways
 
僕の胸が張り裂ける音を君はもう聞くことはないよ
もう暗闇になんて行かないさ


Baby, you're so cruel
My diamonds leave with you
 
ベイビー、君はとても冷酷だよ
僕のダイヤモンド(君への愛)は君と共に去って行くんだ


Material love won't fool me
When you're not here, I can't breathe
 
物による愛は僕を騙すことはできないよ
君がここにいない時、僕は息ができないんだ


Think I always knew
My diamonds leave with you, oh
 
多分僕はずっと前から知っていたんだと思う
僕のダイヤモンド(君への愛)は君と共に去って行くんだ


You're never gonna hear my heart break (Mmm)
Never gonna move in dark ways
Baby, you're so cruel (So cruel)
 
僕の胸が張り裂ける音を君はもう聞くことはないよ
もう暗闇になんて行かないさ
ベイビー、君はとても冷酷だよ


My diamonds leave with you
Material love won't fool me
 
僕のダイヤモンド(君への愛)は君と共に去って行くんだ
物による愛は僕を騙すことはできないよ


When you're not here, I can't breathe (Mmm)
Think I always knew
 
君がここにいない時、僕は息ができないんだ
多分僕はずっと前から知っていたんだと思う


My diamonds leave with you
 
僕のダイヤモンド(君への愛)は君と共に去って行くんだ


Always knew
My diamonds leave with you
 
ずっと前から知っていたんだ
僕のダイヤモンド(君への愛)は君と共に去って行くんだ

 


サム・スミス『Diamonds』| 和訳

Diamonds

Diamonds

  • サム・スミス
  • ポップ
  • ¥407
Diamonds

Diamonds

  • サム・スミス
  • ポップ
  • ¥407