Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

taylor swift - willow


taylor swift - willow (official music video)

 

 

I'm like the water when your ship rolled in that night

私って、あの夜あなたの船が転がったときの水のよう

Rough on the surface, but you cut through like a knife

水は荒れ狂ってるけどあなたはナイフのように切り裂いた

And if it was an open-shut case

それがわかりきっていることだったら

I never would've known from that look on your face

あなたのその顔立ちからはわからなかっただろうな

 

 Lost in your current like a priceless wine *

値段のつけられないワインのような水の流れで迷ってしまう

 

The more that you say, the less I know

あなたが口を開くほど わかんなくなる

Wherever you stray, I follow

どこに迷い込んでも 私はついていくよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

 

 

Life was a willow and it bent right to your wind *

人生とは柳のよう あなたの風に沿って曲がった

Head on the pillow, I could feel you sneakin' in

枕に頭を乗せるとあなたがこっそり入ってくるのを感じた

As if you were a mythical thing

まるであなたが架空の人物のように

Like you were a trophy or a champion ring

トロフィーやチャンピオンリングのような

But there was one prize I'd cheat to win

でも私がズルしてでも勝ちたい賞があったの

 

The more that you say, the less I know

あなたが口を開くほど わかんなくなる

Wherever you stray, I follow

どこに迷い込んでも 私はついていくよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

You know that my train could take you home

私の電車があなたを家まで乗せていけるのはわかってるよね

Anywhere else is hollow

他の場所は全て空っぽよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

 

Life was a willow, and it bent right to your wind

人生とは柳のよう あなたの風に沿って曲がった

They count me out time and time again

彼らは何回も何回も私を数に入れない

Life was a willow, and it bent right to your wind

人生とは柳のよう あなたの風に沿って曲がった

 But I come back stronger than a '90s trend *

でも私は90年代トレンドよりも強くなって帰ってきたわ

 

Wait for the signal, and I'll meet you after dark

信号を待ったら 闇が過ぎ去った後に会いましょう

Show me the places where the others gave you scars

他の人たちがあなたに傷をつけたあの場所に案内して

Now this is an open-shut case

今これはわかりきってる

I guess I should'a known from the look on your face

どうやら私はあなたのその顔立ちから知っておくべきだった

Every bait-and-switch was a work of art

騙すそのやり方は全部芸術のように美しかった

 

The more that you say, the less I know

あなたが口を開くほど わかんなくなる

Wherever you stray, I follow

どこに迷い込んでも 私はついていくよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

You know that my train could take you home

私の電車があなたを家まで乗せていけるのはわかってるよね

Anywhere else is hollow

他の場所は全て空っぽよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

The more that you say, the less I know

あなたが口を開くほど わかんなくなる

Wherever you stray, I follow

どこに迷い込んでも 私はついていくよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

You know that my train could take you home

私の電車があなたを家まで乗せていけるのはわかってるよね

Anywhere else is hollow

他の場所は全て空っぽよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

 

Hey, that's my man

ねえ それでこそ私の彼氏

That's my man

それでこそ私の彼氏

Yeah, that's my man

ええ それでこそ私の彼氏

Baby, every bait-and-switch was a work of art

ベイビー 騙すそのやり方全て芸術作品のように美しかった

That's my man

それでこそ私の彼氏

Hey, that's my man

ねえ それでこそ私の彼氏

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

I'm like the water when your ship rolled in that night

私って、あの夜あなたの船が転がったときの水のよう

Rough on the surface, but you cut through like a knife

水は荒れ狂ってるけどあなたはナイフのように切り裂いた

And if it was an open-shut case

それがわかりきっていることだったら

I never would've known from that look on your face

あなたのその顔立ちからはわからなかっただろうな

 Lost in your current like a priceless wine *

値段のつけられないワインのような水の流れで迷ってしまう

 

The more that you say, the less I know

あなたが口を開くほど わかんなくなる

Wherever you stray, I follow

どこに迷い込んでも 私はついていくよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

 

 Life was a willow and it bent right to your wind *

人生とは柳のよう あなたの風に沿って曲がった

Head on the pillow, I could feel you sneakin' in

枕に頭を乗せるとあなたがこっそり入ってくるのを感じた

As if you were a mythical thing

まるであなたが架空の人物のように

Like you were a trophy or a champion ring

トロフィーやチャンピオンリングのような

But there was one prize I'd cheat to win

でも私がズルしてでも勝ちたい賞があったの

 

The more that you say, the less I know

あなたが口を開くほど わかんなくなる

Wherever you stray, I follow

どこに迷い込んでも 私はついていくよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

You know that my train could take you home

私の電車があなたを家まで乗せていけるのはわかってるよね

Anywhere else is hollow

他の場所は全て空っぽよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

 

Life was a willow, and it bent right to your wind

人生とは柳のよう あなたの風に沿って曲がった

They count me out time and time again

彼らは何回も何回も私を数に入れない

Life was a willow, and it bent right to your wind

人生とは柳のよう あなたの風に沿って曲がった

*3 But I come back stronger than a '90s trend *

でも私は90年代トレンドよりも強くなって帰ってきたわ

 

Wait for the signal, and I'll meet you after dark

信号を待ったら 闇が過ぎ去った後に会いましょう

Show me the places where the others gave you scars

他の人たちがあなたに傷をつけたあの場所に案内して

Now this is an open-shut case

今これはわかりきってる

I guess I should'a known from the look on your face

どうやら私はあなたのその顔立ちから知っておくべきだった

Every bait-and-switch was a work of art

騙すそのやり方は全部芸術のように美しかった

 

The more that you say, the less I know

あなたが口を開くほど わかんなくなる

Wherever you stray, I follow

どこに迷い込んでも 私はついていくよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

You know that my train could take you home

私の電車があなたを家まで乗せていけるのはわかってるよね

Anywhere else is hollow

他の場所は全て空っぽよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

The more that you say, the less I know

あなたが口を開くほど わかんなくなる

Wherever you stray, I follow

どこに迷い込んでも 私はついていくよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

You know that my train could take you home

私の電車があなたを家まで乗せていけるのはわかってるよね

Anywhere else is hollow

他の場所は全て空っぽよ

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

 

Hey, that's my man

ねえ それでこそ私の彼氏

That's my man

それでこそ私の彼氏

Yeah, that's my man

ええ それでこそ私の彼氏

Baby, every bait-and-switch was a work of art

ベイビー 騙すそのやり方全て芸術作品のように美しかった

That's my man

それでこそ私の彼氏

Hey, that's my man

ねえ それでこそ私の彼氏

I'm begging for you to take my hand

お願い 私の手をとって

Wreck my plans, that's my man

私の計画を滅茶苦茶にして それでこそ私の彼氏よ

 


【和訳】willow - Taylor Swift

willow

willow

  • テイラー・スウィフト
  • オルタナティブ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes