Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

Coachella (アメリカ最大の音楽フェスティバルがライブで観れます4月22日~24日)bad guy-(Billie Eilish)

先週に引き続き、アメリカ・カリフォルニア州で現地時間4月22日(金)から24日(日)に開催される「Coachella Valley Music and Arts Festival」(コーチェラ)のWEEKEND2のYouTube中継のタイムテーブルが公開された。

日本時間の23日(土)朝9時から、3チャンネルでの配信となる。(以下日本時間に変更済み)

Channel 1ではヘッドライナーの配信終了後から再配信が行われる。Channel 2とChannel 3では、日本時間PM10時と翌日AM6時(最終日はPM10時のみ)、ボーナスセットの再配信が予定されています。

 

今回は2日目に登場したBillie Eilishの曲を訳していきます

 

Billie Eilishとは
本名ーBillie Eilish Pirate Baird O'Connell

誕生日ー 2001年12月18日(20歳)

出身地 アメリカ合衆国の旗 アメリカ合衆国

カリフォルニア州ロサンゼルス

ジャンル ーポップ、エレクトロポップ、インディーポップ

職業ー シンガーソングライター、モデル

活動期間 2015年 - 現在共同作業者(実兄)フィネアス・オコネル

(英語版)ーWikipediaより)


bad guy - Billie Eilish (Lyrics) 🎵

White shirt now red, my bloody nose
Sleepin', you're on your tippy toes
Creepin' around like no one knows
Think you're so criminal
Bruises on both my knees for you
Don't say thank you or please
I do what I want when I'm wanting to
My soul? So cynical

So you're a tough guy
Like it really rough guy
Just can't get enough guy
Chest always so puffed guy
I'm that bad type
Make your mama sad type
Make your girlfriend mad tight
Might seduce your dad type
I'm the bad guy, duh

I'm the bad guy

I like it when you take control
Even if you know that you don't
Own me, I'll let you play the role
I'll be your animal
My mommy likes to sing along with me
But she won't sing this song
If she reads all the lyrics
She'll pity the men I know

So you're a tough guy
Like it really rough guy
Just can't get enough guy
Chest always so puffed guy
I'm that bad type
Make your mama sad type
Make your girlfriend mad tight
Might seduce your dad type
I'm the bad guy, duh

I'm the bad guy, duh

I'm only good at being bad, bad

I like when you get mad
I guess I'm pretty glad that you're alone
You said she's scared of me?
I mean, I don't see what she sees
But maybe it's 'cause I'm wearing your cologne

I'm a bad guy
I'm, I'm a bad guy
Bad guy, bad guy
I'm a bad

 

 

 

 

 

White shirt now red, my bloody nose

白いシャツが今は赤に染まってる、私の鼻血のせい
Sleepin’, you’re on your tippy toes

寝てる中、あなたは忍び足
Creepin’ around like no one knows

誰も知らないかのようにこっそり歩き回ってる
Think you’re so criminal

「俺ってワルい奴」なんて思ってるんでしょ
Bruises on both my knees for you

両方の膝に痣
Don’t say thank you or please

「ありがとう」も「お願い」も言わないで
I do what I want when I’m wanting to

私はやりたいことを自分のタイミングでしてるだけだから
My soul so cynical

私の魂って本当に皮肉的よね

[Chorus]
So you’re a tough guy

あなたってタフな男なんだってね
Like it really rough guy

乱暴な男
Just can’t get enough guy

満足できない男
Chest always so puffed guy

胸がムキムキの男
I’m that bad type

私ってそういうタイプの女なの
Make your mama sad type

あなたのお母さんを悲しませるタイプ
Make your girlfriend mad type

あなたの彼女を怒らせるタイプ
Might seduce your dad type

あなたのお父さんを誘惑するかもしれないタイプ
I’m the bad guy, duh

私って悪いのよ

[Post-Chorus]
I’m the bad guy

私って悪いのよ

[Verse 2]
I like it when you take control

あなたがコントロールを握るのが好きなの
Even if you know that you don’t

あなたがそう思わない時でもね
Own me, I’ll let you play the role

私のご主人様になって、ロールプレイさせてあげるわ
I’ll be your animal

あなたの動物になってあげる
My mommy likes to sing along with me

私のママは私と一緒に歌うのが好きなの
But she won’t sing this song

でもママはこの歌は歌わないわね
If she reads all the lyrics

もしママがこの歌の歌詞を読んだら
She’ll pity the men I know

私が知ってる男たちのことをきっと哀れむわ

[Chorus]
So you’re a tough guy

あなたってタフな男なんだってね
Like it really rough guy

乱暴な男
Just can’t get enough guy

満足できない男
Chest always so puffed guy

胸がムキムキの男
I’m that bad type

私ってそういうタイプの女なの
Make your mama sad type

あなたのお母さんを悲しませるタイプ
Make your girlfriend mad type

あなたの彼女を怒らせるタイプ
Might seduce your dad type

あなたのお父さんを誘惑するかもしれないタイプ
I’m the bad guy, duh

私って悪いのよ

 

 

[Post-Chorus]
I’m the bad guy, duh

私って悪いのよ
I’m only good at bein’ bad, bad

私って不良になることだけは上手なの

[Interlude]
I like when you get mad

あなたが怒ってるのが好きよ
I guess I’m pretty glad that you’re alone

あなたが独りでよかった
You said she’s scared of me?

彼女は私のことを怖がってるんだって?
I mean, I don’t see what she sees

彼女がなんでそう思うのか、私にはわからないわ
But maybe it’s ’cause I’m wearing your cologne

多分私があなたのコロンを身につけてるからかもね

[Outro]
I’m a bad guy

私って悪いのよ
I’m a bad guy

私って悪いのよ
Bad guy, bad guy

私って悪いのよ
I’m a bad

私って悪いのよ

ーーーendーーー

最後にアメリカで大人気のCarpool Karaokeにでたときの出演動画を

リンクさせておきます。


Billie Eilish Carpool Karaoke