Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

Taylor Swiftー(Lavender Haze )


TAYLOR SWIFTが 2024年2月7日(水)、8(木)、9(金)、10(土) 東京ドーム海外女性アーティスト東京ドーム4日連続開催決定

ということなので1周間コンサートで歌われそうな曲を和訳していこうと思います。

 

Lavender Haze

Lavender Haze

  • テイラー・スウィフト
  • ポップ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes

 

Meet me at midnight

真夜中に会いましょう

 

 

Staring at the ceiling with you

Oh, you don't ever say too much

And you don't really read into

My melancholia

あなたと天井を見つめた

あなたは多くを語らないよね

私の鬱にも干渉しようとしない

 

 

I’ve been under scrutiny (Yeah, oh, yeah)

You handle it beautifully (Yeah, oh, yeah)

All this shit is new to me (Yeah, oh, yeah)

私はずっと監視されてきたけど

あなたはそれを見事に扱うの

こんなのすごく新鮮よ

 

 

I feel the lavender haze creeping up on me

Surreal

I'm damned if I do give a damn what people say

No deal

The 1950s shit they want from me

I just wanna stay in that lavender haze

ラベンダー色の霧に囲まれていくのを感じる

超現実的

何をしようとしても批判されるんだから

無理かな

みんなが私に求めている1950年のたわごと

私はラベンダー色の霧に佇んでいたいだけなのに

 

 

All they keep asking me (All they keep asking me)

Is if I'm gonna be your bride

The only kinda girl they see (Only kinda girl they see)

Is a one-night or a wife

みんなが私に聞き続ける

結婚するかどうか

ワンナイトか奥さんか

その二択しかないみたいに

 

 

I find it dizzying (Yeah, oh, yeah)

They're bringing up my history (Yeah, oh, yeah)

But you weren't even listening (Yeah, oh, yeah)

クラクラしちゃう

みんなは私の過去を語るの

あなたはそれを聞く耳すら持たなかった

 

 

I feel the lavender haze creepin' up on me

Surreal

I'm damned if I do give a damn what people say

No deal

The 1950s shit they want from me

I just wanna stay in that lavender haze

ラベンダー色の霧に囲まれていくのを感じる

すごくリアルな感覚

何をしようとしても批判されるんだから

取引はしない

みんな私に1950年頃の戯言を求めてる

私は愛の中に佇んでいたいだけなのに

 

 

That lavender haze

ラベンダーの霧

 

 

Talk your talk and go viral

I just need this love spiral

Get it off your chest

Get it off my desk (Get it off my desk)

Talk your talk and go viral

I just need this love spiral

Get it off your chest

Get it off my desk

あなたの話をすればバズる

この愛のスパイラルが必要なの

悩みを吐き出してみて

このテーブルから離れて

 

 

I feel (I feel), the lavender haze creeping up on me

Surreal

I'm damned if I do give a damn what people say

No deal (No deal)

The 1950s shit they want from me

I just wanna stay in that lavender haze

ラベンダー色の霧に囲まれていくのを感じる

すごくリアルな感覚なの

何をしようとしても批判されるんだから

取引はしない

みんな私に1950年頃の戯言を求めてる

私は愛の中に佇んでいたいだけなのに

 

 

Get it off your chest

Get it off my desk

That lavender haze

I just wanna stay

I just wanna stay in that lavender haze

悩みを打ち明けてみて

机から離れて

あのラベンダー色の霧に

佇んでいたい

あの気持ちの中に居たいだけ


www.youtube.com

 

www.universal-music.co.jp