Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

グラミー賞(最優秀新人賞) olivia rodrigo

2022年の 最優秀新人賞を

グラミー賞で受賞した

 olivia rodrigoの曲を訳していきます


Olivia Rodrigo – drivers license (Lyrics)


Olivia Rodrigo - drivers license (Official Video)

 

 

 

I got my driver's license last week

先週免許証をとった

Just like we always talked about

いつも2人で話してたように

'Cause you were so excited for me

だってあなたはすごくワクワクしてくれた

To finally drive up to your house

ようやく私があなたの家まで運転できるようになるって

But today I drove through the suburbs

でも今日私は泣きながら郊外を運転した

Crying 'cause you weren't around

そばにあなたがいなかったから

 

And you're probably with that blonde girl

多分あなたはあの金髪の女の子と一緒にいるのね

Who always made me doubt

あの子のせいでいつも安心できなかった

She's so much older than me

彼女は私よりずっと年上

She's everything I'm insecure about

彼女は私の不安の原因そのもの

Yeah, today I drove through the suburbs

ええ今日私は郊外を運転した

'Cause how could I ever love someone else?

だってどうすればあなた以外の誰かを愛せるの?

 

And I know we weren't perfect but I've never felt this way for no one

私たちが完璧じゃなかったのはわかってる

でもこんな感情誰にも抱いたことがないの

And I just can't imagine how you could be so okay now that I'm gone

私が離れた今、あなたがどうしてそんなに平気なのかがただわからない

Guess you didn't mean what you wrote in that song about me

どうやらあなたが私のことを書いた歌詞は本当じゃなかったのね

'Cause you said forever, now I drive alone past your street

だってあなたは永遠だと言ったのに

今私は1人であなたの家の通りを運転してる

 

And all my friends are tired

私の友達はみんな飽き飽きしてる

Of hearing how much I miss you, but

私がどれほどあなたを恋しいか聞くことに

I kinda feel sorry for them

でも少し申し訳ない気持ち

'Cause they'll never know you the way that I do, yeah

だってみんな私が知るようにあなたを知ることは決してないから

Today I drove through the suburbs

今日私は郊外を運転して

And pictured I was driving home to you

あなたの家まで運転するのを頭に描いた

 

And I know we weren't perfect but I've never felt this way for no one, oh oh

私たちが完璧じゃなかったのはわかってる

でもこんな感情誰にも抱いたことがないの

And I just can't imagine how you could be so okay now that I'm gone

私が離れた今、あなたがどうしてそんなに平気なのかがただわからない

Guess you didn't mean what you wrote in that song about me

どうやらあなたが私のことを書いた歌詞は本当じゃなかったのね

'Cause you said forever, now I drive alone past your street

だってあなたは永遠だと言ったのに

今私は1人であなたの家の通りを運転してる

 

Red lights, stop signs

赤信号 止まれの標識

I still see your face in the white cars, front yards

フロントヤード、白い車にいるあなたの顔がまだ見える

Can't drive past the places we used to go to

私たちがよく行ってた場所へは運転できないわ

'Cause I still fuckin' love you, babe (Ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh-ooh)

だってまだすっごくあなたを愛しているから

Sidewalks we crossed

2人で渡った歩道

I still hear your voice in the traffic, we're laughing

2人の笑い声、渋滞の中あなたの声がまだ聞こえる

Over all the noise

雑音全てを通り越えて

God I'm so blue, know we're through

ああ 2人が終わったことがわかってとっても悲しい

But I still fuckin' love you, babe (Ooh, ooh-ooh, ooh-ooh, ooh-ooh)

でもまだすっごくあなたを愛してる

 

And I know we weren't perfect but I've never felt this way for no one

私たちが完璧じゃなかったのはわかってる

でもこんな感情誰にも抱いたことがないの

And I just can't imagine how you could be so okay now that I'm gone

私が離れた今、あなたがどうしてそんなに平気なのかがただわからない

Guess you didn't mean what you wrote in that song about me

どうやらあなたが私のことを書いた歌詞は本当じゃなかったのね

'Cause you said forever, now I drive alone past your street

だってあなたは永遠だと言ったのに

今私は1人であなたの家の通りを運転してる

Yeah, you said forever, now I drive alone past your street

ええ あなたは永遠と言った

今私は1人であなたの家の通りを運転してる