Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

イギリスのクラブやパブでよく流れていた曲Calm Down /Rema, Selena Gomez

RemaとSelena Gomezのコラボ曲を和訳していきます

 

Calm Down

Calm Down

  • Rema & セレーナ・ゴメス
  • アフロビーツ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes


2022年8月26日にリリースされた曲です

 


www.youtube.com

Calm Down (カーム ダウン)

 

[Intro: Rema & Selena Gomez]

Vibez

Oh, on

Another banger

 

雰囲気

ほかの曲よりカッコイイ

 

[Chorus: Rema]

Baby, calm down, calm cown

Girl, this your body e put in my heart for lockdown, ooh

lockdown, oh, lockdown

Girl, you sweet like Fanta, ooh, Fanta, ooh

If I tell you say, "I love you", you no dey from yanga, oh,yanga, oh

No, tell me no, no, no, no, woah, woah, woah, woah

Oh-no-no-no-no-no-no-no-no-no

Baby, come gimme your lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-woah-woah-woah-woah-woah

You got me like woah-woah-woah-woah-woah-woah-woah-woah-woah

Shawty, come gimme your lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-woah-woah-woah-woah-woah

-hmm

 

落ち着いて 落ち着くんだ

俺の可愛い彼女 君の体は 俺の心に受け止めた

受け止めた あぁ 受け止めたよ

俺の可愛い彼女 君は ファンタみたいに甘いね

もし俺が君に"愛してる"って言ったら 姿を消すのはやめてくれ

姿を消さないと言ってくれ

俺の可愛い彼女 君の愛が欲(ほ)しい

君は 俺を夢中にさせるんだ

俺の可愛い子 君の愛が欲(ほ)しいんだ

 

[Verse 1: Rema & Selena Gomez]

I see this fine girl, for my party, she wear yellow

Every other girl they dey do too much, but this girl mellow

Naim, I dey find situation, I go use take tell am hello

Finally, I find way to talk to the girl but she no wan  follow

Who you come dey form for? Woah (Mhmm)

Why you no wan' conform? Woah (Mhmm)

Then I start to feel her bum-bum, woah (Mhmm)

But she dey gimme, small, woah

I know say she sabi pass that one, one (Mhmm)

But she feeling insecure, woah

'Cause her friends go dey gum her like chewing gum, woah(Mhmm)

Go dey gum like chewing gum, oh-woah

 

ステキな女の子を見たよ 俺のパーティーで 黄色い洋服を着てたんだ

ほかの女の子たちはやりすぎだけど その子は 落ち着いてた

俺は 様子を見て ハローって声をかけに行ってみた

ようやく その子と話すきっかけを見つけたんだけど 彼女はついて来なかったよ

君は誰のために来たんだ?

なぜ ついて来ないんだ?

そして 俺は彼女を感じ始めた

けど 彼女には少しも伝わらなかったよ

彼女に 俺の気持ちを伝えたい

けど 彼女は不安を感じてる

だって 彼女の友だちはチューイングガムを噛(か)むように ダラダラしゃべってるから

チューイングガムみたいに ダラダラしゃべらないでくれ

 

[Verse 2: Selena Gomez]
Yeah, I know I look shy but for you I get down, oh, woah

And my hips make you cry when I'm moving around you (Yeah)

Do it once, do it twice (Do it twice)

I push back, you hold me tight

Get a taste for a night

 

私は 恥(は)ずかしがり屋に見えるけど あなたを思うと 落ち込むわ

あなたの周(まわ)りを動き回る時 私のお尻はあなたを泣かせてしまう

一度やって 二度やって

私が 押し戻すと あなたは 私を強く抱きしめる

一晩限りを味わって

 

[Chorus: Selena Gomez, Selena Gomez & Rema]

Baby show me you can calm down, calm down

Dance with me and take the lead now, lead now(Lead now)

Got you so high that you can't come down, come down

Don't you ask, you know you're allowed, allowed(Oh, on)

When it's you, I can't say no-ho-ho-ho-ho-ho-ho-ho-ho-ho-ho

Baby, give me lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-woah-woah-woah-woah-woah-woah

You got me like woah-woah-woah-woah-woah-woah-woah-woah

Shawty, come gimme your lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-woah-woah-woah-woah-woah-woah, mm-hmm

 

落ち着いて 落ち着くのよ

私と一緒に踊って 私をリードして

あなたは落ち着かなくなるくらいに ハイテンションね

聞かないで 許(ゆる)されてるのわかってるでしょ?

あなたなら 断(ことわ)れないわ

ベイビー 私に与えてよ 見てみて

あなたは 私を好きにさせたのよ

あなたの事を教えて ほら!ほら ほら

 

[Verse 3: Rema & Selena Gomez]

As I reach my house, I say make a rest small, oh-woah (Make a rest small, oh-woah)

As me I wake up na she dey my mind, on-woah (Na she dey my mind, oh-woah)

Day one, day two-wo, I no fit foc-o-us (I no fit focus)

Na so me I call am, say "Make we link up", oh-woah (I say make we link up, oh-woah)

Got my hand on your heart now, I can feel it race

If I leave then you say you can never love again

Wanna give you it all but can't promise that I'll stay

And that's the risk you take (You take)

 

家に着くと 少し休んでって言ったけど

俺が目を覚(さ)ますと 彼女は俺の心奪(うば)ってた

一日 二日目と 俺は集中できない

だから電話して言ったんだ "会おうよ"ってね

今 私はあなたの心臓に手を当てて あなたの鼓動(こどう)を感じたの

もし 私が去ったら あなたは二度と愛せない なんて言うし

すべてをあなたに捧(ささ)げたいけど 私がここに居(い)るって約束はできない

それが あなたが取るリスクなのよ

 

[Chorus: Rema, Rema &Selena Gomez, Selena Gomez]
Baby, calm down, calm down

Girl, this your body e put in my heart for lockdown, for lockdown, oh, lockdown

Girl, you sweet like Fanta, ooh, Fanta ooh

If tell you say, "I love you", you no dey form yangam oh, oh, yanga, oh

No, tell me no, no, no, no, woah, woah, woah, woah

Oh-no-no-no-no-no-no-no-no-no

Baby, come gimme your lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-woah-woah-woah-woah-woah

You got me like woah-woah-woah-woah-woah-woah-woah-woah-woah

Shawty, come gimme your lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-lo-woah-woah-woah-woah-woah

-hmm

 

落ち着いて 落ち着くんだ

俺の可愛い彼女 君の体は 俺の心に受け止めた

受け止めた あぁ 受け止めたよ

俺の可愛い彼女 君は ファンタみたいに甘いね

もし俺が君に"愛してる"って言ったら 姿を消すのはやめてくれ

姿を消さないと言ってくれ

俺の可愛い彼女 君の愛が欲(ほ)しい

君は 俺を夢中にさせるんだ

俺の可愛い子 君の愛が欲(ほ)しいんだ

 

[Outro: Selena Gomez]
Your Love

あなたの愛

 

Calm Down

Calm Down

  • Rema & セレーナ・ゴメス
  • ワールド
  • ¥407

 


www.youtube.com