Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

Bohemian Rhapsody 和訳

 

Is this the real life?

Is this just fantasy?

Caught in a landslide,

No escape from reality.

 

これが本当の人生?

ただの幻想?

足元から崩れて

現実から逃れられない

 

Open your eyes,

Look up to the skies and see,

I'm just a poor boy, I need no sympathy,

Because I'm easy come, easy go,

Little high, little low,

Any way the wind blows doesn't really matter to me, to me.

 

目を開けて

空を見上げたらわかる

僕はただの貧しい子、同情はいらない

だって僕は自由奔放だから

少し楽しくなって少し落ち込むこともある

僕には風がどう吹こうとどうでもいい、僕には

 

Mama, just killed a man,

Put a gun against his head,

Pulled my trigger, now he's dead.

Mama, life had just begun,

But now I've gone and thrown it all away.

  


www.youtube.com

ママ、人を殺してしまった

頭に銃を突きつけて

引き金を引いたら死んでしまった

ママ、人生が始まったばかりだと言うのに

全てを棒に振ってしまった

 

Mama, ooh,

Didn't mean to make you cry,

If I'm not back again this time tomorrow,

Carry on, carry on as if nothing really matters.

 

ママ、

泣かせるつもりはなかったんだ

明日の今頃戻らなければ

生き続けて、生き続けて、何もなかったかのように

 

Too late, my time has come,

Sends shivers down my spine,

Body's aching all the time.

Goodbye, everybody, I've got to go,

Gotta leave you all behind and face the truth.

 

もう遅い、最期の時がきた

背骨まで震えてる

ずっと身体に痛みが走っているんだ

みんな、さよなら、行かなくちゃ

みんなと別れて現実に向き合わなくちゃ

 

Mama, ooh (any way the wind blows),

I don't wanna die,

I sometimes wish I'd never been born at all.

 

ママ

死にたくないよ(風がどう吹こうと)

時々願うよ、最初から生まれて来なきゃ良かったのにって

 

I see a little silhouetto of a man,

Scaramouche, Scaramouche, will you do the Fandango?

Thunderbolt and lightning,

Very, very frightening me.

(Galileo) Galileo.

(Galileo) Galileo,

Galileo Figaro

Magnifico-o-o-o-o.

 

 

小さな男のシルエットが見える

スカラムーシュ、スカラムーシュ、ファンダンゴを踊ってくれる?

雷が落ちて稲が光る

とても怖いよ

ガリレオ

ガリレオ フィガロ

偉大な者よ

 

I'm just a poor boy, nobody loves me.

He's just a poor boy from a poor family,

Spare him his life from this monstrosity.

 

僕はただの貧乏な子、誰にも愛されてない

貧しい家柄のただの貧乏な子

このおぞましい人生から彼を救って

 

Easy come, easy go, will you let me go?

Bismillah! No, we will not let you go. (Let him go!)

Bismillah! We will not let you go. (Let him go!)

Bismillah! We will not let you go. (Let me go!)

Will not let you go. (Let me go!)

Never let you go (Never, never, never, never let me go)

Oh oh oh oh

No, no, no, no, no, no, no

Oh, mama mia, mama mia (Mama mia, let me go.)

Beelzebub has a devil put aside for me, for me, for me.

 

自由奔放な僕を逃がしてくれますか?

神の名において いいや、逃がさない(彼を逃がせ!)

x2

逃がさない (僕を逃がして!)

決して逃がさない (決して決して決して決して僕を逃がしてくれない

おお、神よ、なんてことだ(神よ、僕を逃がしてくれ)

魔王ベルゼブブは悪魔を用意した、僕に、僕に、僕に

 

 

So you think you can stone me and spit in my eye?

So you think you can love me and leave me to die?

Oh, baby, can't do this to me, baby,

Just gotta get out, just gotta get right outta here.

 

僕に石をぶつけて侮辱できたとでも思ってるのかい?

僕を愛してその上見殺しにできるとでも?

ベイビー、そんなことできないよ、ベイビー

出て行け、こんなとこから出て行け

 

(Ooooh, ooh yeah, ooh yeah)

 

Nothing really matters,

Anyone can see,

Nothing really matters,

Nothing really matters to me.

 

どうでもいい

みんなわかってる

どうでもいい

僕にはどうでもいい

 

Any way the wind blows.

 

風がどう吹こうと


www.youtube.com

 

 

 

Bohemian Rhapsody

Bohemian Rhapsody

  • クイーン
  • ロック
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes