Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

Ed Sheeran - Afterglow -

 


Ed Sheeran - Afterglow [Official Lyric Video]

Stop the clocks, it’s amazing

時間よ、止まってくれないか?
今すごく素敵なんだ

You should see the way the light dances off your hair

君から溢れる輝きを、君自身も見ることが出来たらって思うんだ

A million colours
of hazel, golden and red

数えきれない色の輝きを
ヘーゼル、ゴールド、そして、レッド

Saturday morning is fading

土曜の朝が過ぎると

The sun’s reflected by the coffee in your hand

陽の光が、君の持つコーヒーに反射して

My eyes are caught in your gaze all over again

僕は、また君の瞳から目が離せなくなるんだ

We were love drunk
waiting on a miracle

僕ら、恋に恋をしてたよね
奇跡がいつか起きるんじゃないかって思えるほど

Trying to find ourselves in the winter snow

雪の降る冬に包まれる僕たちを想像したり

So alone in love
like the world had disappeared

僕たちを残して
世界が消え去ったんじゃないかってくらい
愛し合っていたよね

Oh I won’t be silent
and I won’t let go

ただ静かに、
流れるままに終わりを迎えるつもりはないから

I will hold on tighter ‘til the afterglow

いつか、その時が来るまで
僕はこれまで以上に君を愛し続けるから

And we’ll burn so bright
‘til the darkness softly clears

そして、僕たちは灯りとして輝き続けるんだ
暗闇が静かに明けるまで

Oh I will hold on to the afterglow

最後のひと灯りまで

Oh I will hold on to the afterglow

そう、僕は最後の瞬間まで君を愛し続けるから

The weather outside’s changing

外は寒くなってきたね

The leaves are buried under six inches of white

落ち葉も、白い雪に深く覆われてしまって

The radio is playing, Iron & Wine

ラジオからは、「アイアン&ワイン」の曲が流れてる

This is a new dimension

ここからが、僕らの新たなスタートなんだ

This is a level where we’re losing track of time

気が付いたらたどり着いてた場所、それが今だから

I’m holding nothing against it, except you and I

君と僕、それ以外に何もない

We were love drunk waiting on a miracle

奇跡を信じていられるほど、あの頃の僕らは恋に酔ってたよね

Trying to find ourselves in the winter snow

雪の舞い降りる冬に自分たちを重ね合わせたりして

So alone in love like the world had disappeared

世界に僕たち以外いないんだってくらい愛し合ってたよね

Oh I won’t be silent and I won’t let go

静かに、流れるままに時を過ごすなんて
僕はするつもりはないからね

I will hold on tighter ‘til the afterglow

最後の瞬間まで、今以上に君を抱きしめ続けるから

And we’ll burn so bright ‘til the darkness softly clears

静かに闇が明けていくまで、僕らは輝き続けるんだ

Oh I will hold on to the afterglow

最後のひと灯りまで…

Oh I will hold on to the afterglow

最後のひと灯りまで、君を愛し続けるから

Oh I will hold on to the afterglow

最後の瞬間まで

 

Afterglow

Afterglow

  • エド・シーラン
  • ポップ
  • ¥255
  • provided courtesy of iTunes


Ed Sheeran - Afterglow [Official Performance Video]

 


[和訳] Afterglow - Ed Sheeran

Afterglow (Performance Video)

Afterglow (Performance Video)

  • エド・シーラン
  • ポップ
  • ¥306