Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

How Far I will Goーモアナ

8月も終わりに近づいているので

夏のイメージが強い

 

 ディズニー映画モアナの

How Far I'll Goを訳していきます

 

 

 

Auli'i Cravalho - How Far I'll Go

 


Alessia Cara - How Far I'll Go (Official Video)

I've been staring at the edge of the water
Long as I can remember, never really knowing why
海の端をずっと見続けている
覚えてる限りずっとね、なんでかわからないけれど


I wish I could be the perfect daughter
But I come back to the water, no matter how hard I try
完璧な娘でいることができたらなって思う
でも海に帰ってくるんだ、どんなに頑張っても


Every turn I take, every trail I track
Every path I make, every road leads back
To the place I know where I cannot go
Where I long to be
何回やっても、どの跡を追っても
どんな通路を使っても、全ての道が私を元の場所に導く
私が行けないと知っている場所に
私が居たいと願う場所に


See the line where the sky meets the sea? It calls me
And no one knows, how far it goes
空が海と重なる線が見える?それが私を呼んでいるの
誰も知らない、どんなに遠いいかを


If the wind in my sail on the sea stays behind me
One day I'll know
If I go there's just no telling how far I'll go
もし私の航海の風が私の後ろにずっとついたら
いつかわかるだろう
どれだけ遠いいかなんてわからないってことを


I know everybody on this island seems so happy, on this island
Everything is by design
この島にいるみんなは楽しそうに見える、この島は
全てが計画的になされている


I know everybody on this island has a role, on this island
So maybe I can roll with mine
この島にいるみんなは役割を持っている、この島で
私も私の役割を行えるかもしれない


I can lead with pride, I can make us strong
I'll be satisfied if I play along
みんなを誇りとともに導ける、みんなを強くできる
私は満足できる、もし私が協力したら


But the voice inside sings a different song
What is wrong with me?
でも私の心は私と違う歌を歌っている
私の何がおかしいの


See the light as it shines on the sea? It's blinding
But no one knows, how deep it goes
空が海と重なる線が見える?私の目をくらましているの
でも誰も知らない、どんなに深いかを


And it seems like it's calling out to me, so come find me
And let me know
What's beyond that line, will I cross that line?
それに、それが私を呼んでるように見えるの、だから私を見つけて
そして、私に教えて
地平線の先に何があるのか、私はそこを超えることができるのか


See the line where the sky meets the sea? It calls me
And no one knows, how far it goes
空が海と重なる線が見える?それが私を呼んでいるの
誰も知らない、どんなに遠いいかを


If the wind in my sail on the sea stays behind me
One day I'll know
How far I'll go
もし私の航海の風が私の後ろにずっとついたら
いつかわかるだろう
どれだけ遠くまで私が行くかを

 


How Far I’ll Go from Moana の歌詞を和訳してみた

 

 英語でモアナを勉強しよう。


Moana Read Along Storybook, Read Aloud Story Books, Books Stories, Bedtime Storie

 

 


DCappella -

 

How Far I'll Go

How Far I'll Go

  • Walt Disney Records
Amazon