Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

Remember Me

 Remember Me を訳していきます。

今回の曲は初級者英語勉強にはわかりやすい曲です。

スペイン語も入っているのでスペイン語の勉強になります。


Miguel - Remember Me (Dúo) (From "Coco"/Official Lyric Video) ft. Natalia Lafourcade

Remember me, though I have to say goodbye
Remember me, don't let it make you cry
僕のことを思い出して、さよならを言わなくてはいけないけれど
僕のことを思い出して、泣いたりなんてしないで


For even if I'm far away, I hold you in my heart
I sing a secret song to you each night we are apart
僕は遠くにいるけれども、君は僕の心の中にいるよ
僕は秘密の歌を君のために、離れている夜に歌うよ


Remember me, though I have to travel far
Remember me, each time you hear a sad guitar
僕のことを思い出して、遠くに旅をしなければいけないけれど
僕のことを思い出して、君が悲しいギターを聞くたびにさ


Know that I’m with you the only way that I can be
Until you’re in my arms again, remember me
これが僕に出来る君と一緒に入れる方法なのさ
君が僕の腕の中に戻るまでは、僕のことを思い出して


Que nuestra canción no deje de latir
[Our song shall not stop beating]
私たちの歌は止まることはないの


Sólo con tu amor yo puedo existir
[I can only exist with your love]
私は君の愛と共にのみ存在できるの


Recuérdame
[Remember me]
私のことを思い出して


Que nuestra canción no deje de latir
[Our song shall not stop beating]
私たちの歌は止まることはないの


Sólo con tu amor yo puedo existir
[I can only exist with your love]
私は君の愛と共にのみ存在できるの


Recuérdame, si en tu mente vivo estoy
[Remember me, if I’m alive in your thoughts]
私のことを思い出して、もし私が君の頭の中に残っていたら


Recuérdame, mis sueños yo te doy
[Remember me, I give you my dreams]
私のことを思い出して、私の夢を君に渡すよ


Te llevo en mi corazón y te acompañaré
[I carry you in my heart and I will accompany you]
君を僕の心で持ち運び、君と一緒に行くよ


Unidos en nuestra canción, contigo ahí estaré
[United in our song, with you there I’ll be]
私たちの歌で出会うの、君と私が行く場所で


Recuérdame, si sola crees estar
[Remember me, if you think you’re alone]
私のことを思い出して、もし君がひとりぼっちだと思ったら


Recuérdame, y mi cantar te irá a abrazar
[Remember me, and my singing will embrace you]
私のことを思い出して、私の歌が君を抱きしめるよ


Aún en la distancia nunca vayas a olvidar
[Even in the distance you shall never forget, that]
とても遠くにいても、それを君は忘れないだろう


Que yo contigo siempre voy, recuérdame
[I always go with you, Remember me]
私は君と一緒に行くよ、私のことを思い出して


If you close your eyes and let the music play
Keep our love alive, I'll never fade away
もし君が目を閉じて、音楽を流したら
それが僕たちの愛を生かし、僕は絶対に消えて無くならない


If you close your eyes and let the music play
Keep our love alive, I'll never fade away
もし君が目を閉じて、音楽を流したら
それが僕たちの愛を生かし、僕は絶対に消えて無くならない


If you close your eyes and let the music play
Keep our love alive, I'll never fade away
もし君が目を閉じて、音楽を流したら
それが僕たちの愛を生かし、僕は絶対に消えてなくならない


Remember me, for I will soon be gone
Remember me, and let the love we have live on
僕のことを思い出して、もうすぐいなくなってしまうから
僕のことを思い出して、僕らの愛をずっと生かして


And know that I'm with you the only way that I can be
So, until you're in my arms again, Remember me
これが僕に出来る君と一緒に入れる方法なのさ
だから君が僕の腕の中に戻るまでは、僕のことを思い出して


Que nuestra canción no deje de latir
[Our song shall not stop beating]
私たちの歌は止まることはないの


Sólo con tu amor yo puedo existir
[I can only exist with your love]
君の愛と共にのみ私は存在できる


Remember me
私のことを思い出して


Que nuestra canción no deje de latir
[Our song shall not stop beating]
私たちの歌は止まることはないの


Sólo con tu amor yo puedo existir
[I can only exist with your love]
君の愛と共にのみ私は存在できる


Remember me
私のことを思い出して


Miguel and Christina Aguilera Perform 'Remember Me' - The Disney Family Singalong: Volume IIサウンドトラック