Life is Music= Emigrate to Europe.

There is no experience from which you can't learn something

Ive Got a Dream

 

 ディズニー映画Tangledの

 I've Got a Dream!"を訳していきます

日本タイトルはラプンツェル

 Tangled を直訳すると(結び目などが)もつれた、からんだ

 


Tangled Lyric Video | I've Got A Dream | Sing Along

I'm malicious, mean and scary
My sneer could curdle dairy
俺は意地が悪く嫌なやつで、怖いさ
俺の冷笑は乳製品をも固まらせるぜ


And violence-wise, my hands are not the cleanest
But despite my evil look
そして暴力に関して、俺の手は綺麗じゃない
でも俺の怖い顔にかかわらず


And my temper, and my hook
I've always yearned to be a concert pianist
あと怒りっぽい性格と俺のホックにも関わらず
コンサートピアニストにいつも憧れていたんだ


Can'tcha see me on the stage performin' Mozart?
Ticklin' the ivories 'til they gleam?
俺がステージ上に立ってモーツァルトを演奏する姿が見えるだろう?
ピアノの鍵盤を光るまでくすぐるのさ


Yep, I'd rather be called deadly
For my killer show-tune medley
正確無比だって呼ばれた方がいいさ
俺の素晴らしいショー・チューンメドレーによってね


Thank you!
'Cause way down deep inside
I've got a dream
ありがとう!
だって俺の心のずっと深い部分には
夢があるんだ!


He's got a dream!
He's got a dream!
彼には夢がある!
彼には夢がある!


See, I ain't as cruel and vicious as I seem!
俺は見た目ほど冷酷で残忍じゃないだろ!


Though I do like breaking femurs
You can count me with the dreamers
大腿骨を折るのは好きだけど
俺をこいつら夢を見る人と頭数に入れていいぜ


Like everybody else
I've got a dream!
他の人と一緒のように
俺には夢があるんだ!


I've got scars and lumps and bruises
Plus something here that oozes
俺には傷とたんこぶとアザがある
それにここにあるなんか液体がににじみ出てるやつもある


And let's not even mention my complexion
But despite my extra toes
あと僕の顔の様相については何も言わないことにしよう
でも余分な足の指に関わらず


And my goiter, and my nose
I really want to make a love connection
それと甲状腺腫(膨れ上がった喉)と僕の鼻にも関わらず
愛の関係を本当に作りたいんだ


Can't you see me with a special little lady
Rowin' in a rowboat down the stream?
僕が特別な小さな女性と一緒にいるのが見えないかい?
小川をボートを漕ぎながら下っている僕が


Though I'm one disgusting blighter
I'm a lover, not a fighter
僕は不愉快なやつだけど
僕は愛する人でファイターじゃないよ


'Cause way down deep inside
I've got a dream
He's got a dream!
だって俺の心のずっと深い部分には
夢があるんだ!
彼には夢がある!


And I know one day romance will reign supreme!
Though my face leaves people screaming
いつの日かロマンスがやって来るのを知っている!
僕の顔は人々に叫びを残すけど


There's a child behind it, dreaming
Like everybody else
I've got a dream
その顔に裏には子供がいるんだ、夢を見ている子供がね
他の人と一緒なように
俺には夢があるんだ!


Tor would like to quit and be a florist
Gunther does interior design
トーはこんなことやめて花屋をしたいのさ
ガンサーはインテリアデザインをするよ


Ulf is into mime
Attila's cupcakes are sublime
ウルフはパントマイムにハマっていて
アッティラカップケーキは至高さ


Bruiser knits
Killer sews
あばれ者は編み物をして
殺し屋は糸で縫う


Fang does little puppet shows
And Vladimir collects ceramic unicorns!
ファングは小さなお人形劇をする
そしてウラジミールは陶器製のユニコーンを集めてる


I have dreams, like you - no, really!
Just much less touchy-feely
僕には夢がある、君みたいに、本当さ!
全然愛とかそんなものじゃないけど


They mainly happen somewhere warm and sunny
On an island that I own
それは暖かくて晴れているところで起きるのさ
僕の持っている島でね


Tanned and rested and alone
Surrounded by enormous piles of money
日焼けして休んで1人で優雅に
ものすごい量のお金に囲まれながらね


I've got a dream!
She's got a dream!
私には夢がある!
彼女には夢がある!


I just want to see the floating lanterns gleam!
Yeah!
私はただ、空に浮かぶランタンが光るのを見たいの
イェー!


And with every passing hour
I'm so glad I left my tower
そして過ぎ去った全ての時間
私は塔を抜け出して本当に良かったわ


Like all you lovely folks
I've got a dream!
あなた達のような愛らしいみんなと同じように
私には夢がある


She's got a dream!
He's got a dream!
彼女には夢がある!
彼には夢がある!


They've got a dream!
We've got a dream!
彼らには夢がある!
僕らには夢がある!


So our diff'rences ain't
Really that extreme!
We're one big team!
俺らの違いなんて
そんなに大したものじゃないのさ!
俺らは大きな一つのチームさ!


Call us brutal
Sick, Sadistic, And grotesquely optimistic
俺たちを残酷で
悪趣味でサディスティックで不気味なほど楽観的だと呼なでもいいのさ


'Cause way down deep inside
We've got a dream!
だって僕らのの心のずっと深い部分には
夢があるんだ!


I've got a dream!
I've got a dream!
僕には夢がある!
僕には夢がある!


Yes, way down deep inside
I've got a dream!
Yeah!
だって僕の心のずっと深い部分には
夢があるんだ!
イェー!

誰にでも夢はある

誰にでも夢はある

  • provided courtesy of iTunes
  •  

Tangled: The Musical' | が英語ですがフルで公式で観れますよ

CCをつければ英語字幕で観れます。

楽しく英語で勉強できます

 

staff.hatenablog.com